آرشیو اردیبهشت ماه 1401

نمايندگي اپل در مشهد

مدیرعامل اپل از کاهش مشکلات زنجیره تأمین خبر داد

مدیرعامل اپل می گوید در فصل قبل، ایرادات زنجیره‌ی تأمین به‌شدت کاهش آیفون ۱۲ پرومکس در مشهد یافت تا این موسسه بتواند تعداد بیشتری از دستگاه‌هایش را بفروشد.
سه‌ماهه‌ی منتهی به مارس ۲۰۲۲ (۱۱ فروددین ماه ۱۴۰۱) یکی‌از پیروز‌ترین فصل‌های تاریخ شغل اپل بود و این موسسه توانست رکوردهای جدیدی برای فروش آیفون و مک تصویب نماید. اپل با ادامه‌ی فرایند روبه‌پرورش خویش، در فصل اولیه امسال میلادی برنده‌ شد ۹۷ میلیارد دلار درآمد به‌دست آورد؛ درحالی‌که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند درآمد این موسسه ۹۴ میلیارد دلار باشد.
به‌گفته‌ی مجموعه کوک، مدیرعامل اپل، کاهش ایرادات زنجیره‌ی تأمین یک کدام از عواملی بوده که به این موسسه برای ارتقاء درآمدهایش یاری نموده است. به‌نوشته‌ی 9to5Mac، مجموعه کوک گفته میباشد محدویت‌های عرضه‌ی کالا در فصل اولیه ۲۰۲۲ به‌‌طور چشمگیری کمتر از محدودیت‌هایی بود که اپل در سه‌ماهه‌ی منتهی به دسامبر سال قبلی تجربیات کرد. ایرادات زنجیره‌ی تأمین هنوز تماماً برطرف نشده‌اند و گروه کوک می گوید اپل توقع دارد درآمدهایش در فصل روان میلادی به‌‌عامل اشتباهات فعلی در بین ۴ تا ۸ میلیارد دلار کاهش یابد.
در فصل منتهی به مارس ۲۰۲۲ فروش آیفون‌های اپل پرورش هر ساله‌ی ۵٫۵ درصدی تجارب کرد و به ۵۰٫۵۷ میلیارد دلار رسید تا آیفون همچنان اساسی‌ترین منبع درآمد کوپرتینویی‌ها باشد. همینطور، فروش مک و پوشیدنی‌ها و سرویس ها قابل انعطاف‌افزاری به‌ترتیب با رویش هر ساله‌ی ۱۴٫۳ و ۱۲٫۲ و ۱۷٫۲ درصدی یاور شد. در همین برهه زمانی‌ی هنگامی، فروش آیپد ۲٫۲ درصد درمقایسه‌با سال گذشته افت کرد و به ۷٫۶۵ میلیارد دلار رسید.
نوشته ی علمی‌های مرتبط:
رکوردشکنی اپل در فصل دوم سال مالی ۲۰۲۲ به‌لطف فروش فوق‌العاده آیفون
مجموعه کوک: اپل خرید کمپانی‌های بلندمرتبه را رد نمی‌نماید ولی تمرکز ما روی استعدادیابی میباشد
اپل در اکثر شاخه‌های تجاری خویش توانسته میباشد به فروش بیشتری درمقایسه‌با سال پیشین دست یابد. با وجود افت درآمد آیپد، تقاضا برای این تبلت همچنان در شرایط مطلوبی به‌راز می برد. مجموعه کوک میگوید یکی دلایل کاهش فروش آیپد محدودیت‌های بسیار بدون شوخی در تأمین بوده میباشد. آیپدهای اپل در اکثری از مواقع با اتمام موجودی مواجه شدند و حتی بعداز تأمین‌شدن، دو ماه فی مابین مجال خرید و فرصت تحویل مسافت می‌به‌زمین‌خورد. در هفته‌های اخیر، تعداد بیشتری از تبلت‌های خصوصی آیپد دردسترس قرار گرفته میباشد.
در فصل اولیه همین سال میلادی، به‌غیر از محدودیت‌های زنجیره‌ی تأمین، عامل ها فرنگی دیگری اپل را مبتلا اختلال کردند. به‌برهان استارت نبرد در اروپا، اپل فروش محصولاتش را در روسیه متوقف کرد. همینطور، اپل می گوید کرونا روی عمل‌های این موسسه در سه‌ماهه‌ی منتهی به مارس ۲۰۲۲ تأثیر نگذاشته میباشد.
۰ ۰

کاربران در فصل نخست ۲۰۲۲ بیش از ۳۲ میلیارد دلار در اپ استور و پلی استور هزینه کرده‌اند

داده های عددی Sensor Tower نشانه می دهد یوزرها نرم افزار گوشی نمایندگی اپل در مشهد در فصل اولیه ۲۰۲۲ بالغ‌بر ۳۲٫۵ میلیارد دلار در پوسته خرید باطن‌نرم‌افزار‌ای و تهیه و تنظیم‌ی اشتراک پول خرج کرده‌اند.
مؤسسه‌ی تحقیقاتی Sensor Tower در گزارشی نو میگوید معیار استقبال از نرم افزار‌ها در سراسر جهان و مبلغی که یوزرها در پوسته خرید داخل‌نرم افزار‌ای خرج کرده‌اند، در فصل نخستین همین سال میلادی تغییر تحول خاصی نسبت‌به فصل اولیه ۲۰۲۱ تجربیات نکرده میباشد.
به گفته‌ی Sensor Tower معدل تعداد یوزرها فعال ماهانه در نرم افزار‌های بلندتر رویش ۴٫۸ درصدی هر ساله تجارب کرده و در بعضی از قسمت‌ها نظیر نرم افزار‌های پزشکی شاهد ارتقاء چشمگیر محبوبیت بوده‌ایم.
داده های عددی علامت میدهد نرم افزار‌های مسیریابی بعداز نرم افزار‌های پزشکی بیشترین رویش را داشته‌اند و به کارگیری از آن ها در فصل نخستین ۲۰۲۲ نسبت‌ به فصل اولیه ۲۰۲۱ به‌معیار ۲۳٫۵ درصد ارتقا پیدا نموده است. نرم افزار‌های مرتبط با مهاجرت در مرتبه‌ی سوم قرار گرفته‌اند. در دو فصل پیشین نرم افزار‌های ناحیهی حصول‌و‌شغل بیشترین پرورش را تجربیات کرده بودند.
Sensor Tower میگوید ارتقا استعمال از نرم افزار‌های مسیریاب در فصل اولیه ۲۰۲۲ احتمالاً به جهت کاهش محدودیت‌های ناشی از COVID-19 و ارتقا مهاجرت بین عموم بوده و از طرفی ارتقا تعداد یوزرها ماهانه‌ی نرم افزار‌های پزشکی نیز به کووید 19 منسوب شده میباشد.
براساس داده های عددی، پول خرج‌گردیده به وسیله یوزرها در پوسته خرید باطن‌نرم‌افزار‌ای و تنظیم‌ی اشتراک نرم افزار‌ها در فصل نخستین ۲۰۲۲ با تغییر تحول خاصی روبه‌رو نشده و تنهاً ۰٫۶ درصد نسبت‌ به فصل نخستین ۲۰۲۱ ارتقا یافته تا به ۳۲٫۵ میلیارد دلار رسد. پول خرج‌گردیده در نرم افزار استور اپل بیش تر از دو موازی بیشتر از پلی استور گوگل بوده و از ۲۰٫۶ میلیارد دلار در فصل اولیه ۲۰۲۱ به ۲۱٫۸ میلیارد دلار در فصل اولیه ۲۰۲۲ رسیده میباشد.
پول خرج‌گردیده به وسیله یوزرها پلی استور به طور تقریبً ۱۰٫۷ میلیارد دلار بوده میباشد. یوزرها این مغازه در فصل اولیه ۲۰۲۱ به طور تقریبً ۸٫۵ درصد پول بیشتری در پوسته خرید باطن‌نرم‌افزار‌ای خرج کرده بودند (۱۱٫۷ میلیارد دلار).
تیک تاک (که در چین با اسم Douyin شناخته میشود) منزلت خویش را به‌تیتر پردرآمدترین نرم افزار مراقبت نموده است. یوزرها تیک تاک در فصل نخستین ۲۰۲۲ در دو دکان برنامه استور و پلی استور جمعاً ۸۲۱ میلیون دلار هزینه کرده‌اند. در پلی استور، تیک تاک بعداز گوگل وان در مرتبه‌ی دوم مکان گرفته میباشد. گوگل وان در مدت‌ی هنگامی موردبحث نسبتاًً ۲۵۰ میلیون دلار درآمد برای گوگل به ارمغان آورده میباشد.
نوشته ی علمی‌ی مرتبط:
تیک تاک؛ پردانلودترین نرم افزار جهان در فصل نخستین ۲۰۲۲
به گفته‌ی Sensor Tower «اولی دانلود» در برنامه استور و پلی استور پرورش هر ساله‌ی ۱٫۱ درصدی کرده و به ۳۶٫۸ میلیارد دانلود رسیده میباشد. هر دو پلتفرم رویش نسبتاًً مشابهی تجربیات کرده‌اند البته سهم مغازه گوگل همچنان بسیار بیشتر میباشد. تعداد اولی دانلودهای نرم‌افزار استور به ۸٫۵ میلیارد و تعداد او‌لین دانلودهای پلی استور به ۲۸٫۳ میلیارد میرسد.
تیک تاک خیر‌صرفا در نرم افزار استور بلکه به طور کلی داده های عددی پلی استور و برنامه استور بیشترین دانلود را تصویب و فیسبوک مقام اولیه خویش را در پلی استور نگهداری نموده است.
درآمد ناشی از بازی‌های موبایلی در اپلیکیشن استور و پلی استور با کاهش مواجه گردیده و به ۲۱ میلیارد دلار رسیده میباشد. همینطور درآمد بازی‌های موبایلی در مغازه اپل با افت ۲٫۳ درصدی ۱۲٫۹ میلیارد دلار و در دکان گوگل با افت ۱۳٫۸ درصدی ۸٫۱ میلیارد دلار اعلام گردیده است.
سه بازی پردرآمد رفیعتر پلتفرم‌های موبایلی بوسیله کمپانی‌های چینی بسط داده گردیده‌اند. دانلود جهانی بازی‌های موبایلی در فصل نخستین ۲۰۲۲ با رویش ۲٫۱ درصدی مواجه شد و به ۱۴٫۴ میلیارد رسید.
۰ ۰

اپل و آنر بیشترین سود را از سقوط هواوی در بازار موبایل چین برده‌اند؛ ویوو در جایگاه نخست و شیائومی پنجم

اپل و آنر بیشترین منفعت را از کمرنگ شدن هواوی در بازار چین داشته‌اند نمایندگی اپل در مشهد و ویوو نیز با ۱۹٫۷ درصد سهم بازار، رده اوپو را در بالا تصاحب نموده است.
۷۴/۲ میلیون تلفن همراه هوشمند در سه ماه اولیه سال ۲۰۲۲ در چین فروخته گردیده که نسبت به بازه زمانی شبیه سال پیشین ۱۴ درصد کاهش داشته میباشد. این سطح از فروش شبیه بدترین هنگامی میباشد که بازار در طی همگی‌گیری دید، در واقع موج نو و قرنطینه‌های مربوط به آن تأثیر منفی خویش را داشته‌اند.
Vivo با وجود کاهش سهم بازارش به ۱۹٫۷ درصد، از Oppo پیشی گرفت تا منزلت اولیه را در بازار متاع خویش نماید. کانترپوینت دلایل توفیق ویوو در بازار چین را فروش فی مابین‌جایگاه‌های vivo S12 و S12 Pro که بر عکاسی سلفی متمرکز بودند و موبایل‌های مقرون‌به‌صرفه محرمانه Y (مانند Y76s، Y31s) تیتر می‌نماید.
همینطور Oppo نیز مانند Vivo با کاهش سهم رو‌به‌رو گردیده و اکنون با ۱۸ درصد بازار، با اختلاف ناچیزی در موضع دوم قرار می گیرد، صحیح پاره ای فراتر از اپل که با صعودی عالی به ۱۷٫۹ درصد رسیده میباشد. گفتنی‌ میباشد‌ که آیفون 13 پرفروش‌ترین تلفن همراه چین در سه‌ماهه این سال بوده، اگرچه تقاضا برای محرمانه 13 سیر کاهشی به خویش گرفته میباشد. با دقت به افول هواوی و رویش بهتر اپل در بازار چین، می‌اقتدار اظهار کرد که کوپرتینویی‌ها بیشترین فایده را از سقوط آزاد هواوی کرده‌اند.
بااین‌درحال حاضر بیشترین رویش مرتبط با اپل نبوده و فرزندخوانده‌ی گذشته هواوی، یعنی آنر با رشدی دیده‌گیر از سهم بسیار معدود ۵ درصدی به ۱۷ درصد رسیده میباشد. محبوبیت موبایل‌هایی مانند آنر 60، آنر 60 پرو و آنر 60 SE در بازار چین، خیر‌فقط موجب پرورش سالیانه‌ی آن ها گردیده؛ بلکه حتی‌در مقایسه‌ با سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ که ۱۶٫۷ درصد سهم داشتند، بازهم فرایند روبه‌رویش خویش را نگهداری کرده‌اند. هواوی نیز درحالی‌که ۱۵ درصد سهم بازار را سال قبلی دراختیار داشت، حال سقوطی تا ۶٫۲ درصد را تجارب نموده است.
همینطور پرورش آنر و اپل برای شیائومی دردسرآفرین گردیده و آن ها را تا منزلت پنجم تنزل داده میباشد. به‌گفته‌ی تحلیلگران بازار، تلفن همراه‌های خصوصی ردمی K40 و خصوصی ردمی نوت 11 فروش خیر داشته‌اند و ردمی 9A ارزان‌بها نیز همچنان محبوبیت خویش را محافظت کرده؛ ولی بایستی در انتظار خیز شیائومی برای بازپس‌گیری مقام سوم باشیم، چراکه خبرهای خیر از فروش موبایل‌های موردعلاقه‌ی ردمی K50 و ردمی 10A به گوش می رسد. به‌گزارش Counterpoint موبایل‌های تاشو نیز کمتر از یک درصد سهم بازار را دراختیار دارا‌هستند که یکی دلایل اقبال نادر یوزرها، ارزش بسیار بالای این دستگاه‌ها میباشد.
۰ ۰

برنامه اپل برای تعمیر رایگان نمایشگر معیوب اپل واچ ۶ آغاز شد

اپل برای رفع نقص‌ نمایشگر معیوب در بعضی نمایندگی اپل در مشهد از واحدهای اپل واچ خصوصی ۶ اپ‌ی تعمیر بدون پول ارائه اعطا کرد.
اپل امروز نرم‌افزار‌ای برای تعمیر اپل واچ خصوصی ۶ فعال سازی کرد تا مشکلی را برطرف نماید که سبب میگردد شیت‌اکران معیوب برخی از واحدهای این تصویری اکران ندهد.
به‌گزارش Macrumors، ایراد نمایشگر معیوب اپل واچ محرمانه ۶ ورژن‌ی ۴۰ میلی‌متری این کالا را پایین‌تأثیر قرار میدهد و دستگاه‌های جراحت‌چشم میان آوریل تا سپتامبر ۲۰۲۱ ایجاد گردیده‌اند. اپل اعلام نموده است دارندگان اپل واچ خصوصی ۶ میتوانند از جست‌وجوگر سریال جان دار در اینترنت‌وبسایت قانونی این موسسه برای انتخاب این موضوع به کار گیری نمایند که دستگاه آنان واجدشرایط نرم افزار‌ی تعمیر میباشد یا این که نه.
نوشته ی علمی‌های مرتبط:
اپل احتمالاً در WWDC ۲۰۲۲ مک مینی و مک بوک ایر را با تراشه M2 معرفی خواهد کرد
اپل احتمالاً کناره‌های آیفون 14 پرو را گردتر می‌نماید
دستگاه‌هایی که ذیل‌تأثیر این اختلال قرار گرفته‌اند، اپل یا این که ارائه‌دهندگان مجاز سرویس ها این موسسه به‌مجانی تعمیر خواهند کرد. این نرم‌افزار سبک‌های واجدشرایط اپل واچ محرمانه ۶ را به‌دوران دو سال از فرصت فروش پوشش می دهد.
۰ ۰