نمایشگر آیفون ۱۴ پرو منحصرا به‌دست سامسونگ و ۳ مدل دیگر توسط چند شرکت تولید می‌شود

طبق گزارش‌های منتشرشده، اپل در ساخت‌و‌ساز موبایل‌های خصوصی آیفون ‍۱۴ خویش، نمایندگی اپل در مشهد فقط برای یکی سبک‌های این خصوصی منحصراً از فناوری OLED سامسونگ به کار گیری می‌نماید.
اپل از سال ۲۰۱۷ تا به هم اکنون پنل‌های OLED موبایل‌های هوشمند خویش را از سامسونگ خریداری نموده است، البته هم اکنون به حیث می رسد که غول کوپرتینویی قصد دارااست تعلق خویش را به غول کره‌ای کم کند. به نقل از Phonearena، یکی‌از کارشناسان صنعت ایجاد نمایشگرها به اسم راءس یانگ، که اکثر پیش‌بینی‌هایش صحیح و ظریف میباشد ذکر کرد که سامسونگ صرفا برای یکی سبک‌های آیفون ۱۴ به‌تنهایی پنل OLED ایجاد می‌نماید.
سامسونگ ایجاد‌کننده‌ای پیشرو درباره‌ی نمایشگرهای تلفن همراه‌های هوشمند به حساب میآید، اما بقیه تولیدکنندگان نیز عملکرد می‌نمایند تا بتوانند به تأمین‌کننده‌ای قابل رقابت با سامسونگ تبدیل شوند. این موسسه سال پیشین صرفا تأمین‌کننده پنل‌های OLED با فناوری اکسید پلی‌کریستال دماپایین (LTPO) و ترانزیستورهای فیلم‌نازک TFT برای آیفون ۱۳ پرو و ​​پرو 3dmax بود و اپل در ساخت آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی از پنل‌های ایجاد کرد ال‌جی و BOE استفاده نمود.
بااین‌اکنون براساس بعضی گزارش‌های منتشر‌گردیده به لحاظ میرسد که سال جاری اپل تأمین پنل OLED آیفون ۱۴ پرو ۶٫۱ اینچی را منحصراً به سامسونگ خواهد سپرد و تأمین پنل‌های سبک پرو 3dmax ۶٫۷ اینچی از این خصوصی را در بین این موسسه و ال‌جی تقسیم خواهد کرد. اما گزارش دیگری هم حاکی از آن میباشد که ۲۰ تا ۲۵ درصد از پنل‌های ۶٫۱ اینچی آیفون ۱۴ بوسیله BOE ایفا شود و ساخت و ساز مابقی پنل‌ها به‌علاوه‌ی نمایشگرهای ۶٫۷ اینچی آیفون ۱۴ تریدی مکس برعهده‌ی ال‌جی و سامسونگ خواهد بود.
نوشته‌ی‌علمی‌ی مرتبط:
پباده سازی احتمالی آیفون ۱۴ افشا شد
خداحافظی با ناچ؛ آیفون 14 پرو در رندرهایی دیده‌نواز به تصویر کشیده شد
ظاهراً اپل قصد داراست از ال‌جی بخواهد صرفا برای سبک پرو آیفون ۱۴ نمایشگر بسازد، چراکه این موسسه در تشکیل داد پنل‌های تلفن همراه هوشمند با فناوری LTPO تجارب‌ی کافی نداشته و همینطور به اندازه‌ی سامسونگ گنجایش ندارد.
پنل‌های OLED با فناوری LTPO در فعال کردن نرخ تجدید بنا پویا مداقه بخش اعظمی دارا هستند و واپسین دهانزد منتشر‌گردیده نیز بدین دستور اشاره دارااست که سبک‌های بی آلایش آیفون ۱۴ فقط از نرخ بازسازی ۶۰ هرتز حفاظت می‌نمایند.
اپل به احتمال زیاد در آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو 3dmax، بریدگی یا این که ناچ روی نمایشگر را حذف خواهد کرد و به‌مکان آن دوربین حفره‌داری را جایگزین می‌نماید. همینطور انتظار می‌رود این دو سبک‌ در ماژول دوربین به سنسور اساسی جدیدی مجهز باشند که آنها را به شایسته ترین موبایل ۲۰۲۲ برای عکاسی و فیلم‌برداری تبدیل نماید. علاوه‌براین به احتمال زیاد اپل در ساخت‌و‌ساز آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو 3dmax از تراشه‌ای ساخته‌گردیده با روند پردازشی توسعه یافته‌تری از A15 Bionic به کار گیری خواهد کرد.
براساس گزار‌ش‌های منتشرشده، انتظار می‌رود محرمانه تازه آیفون‌های اپل سپتامبر (شهریور) معرفی شوند و دو سبک ساده و تریدی مکس از خصوصی آیفون ۱۴ ضمن تغییراتی محسوس، حافظه موقت بیشتری نسبت به محرمانه‌های فعلی آیفون ۱۳ داشته باشند.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.