آرشیو فروردین ماه 1401

نمايندگي اپل در مشهد

نمایشگر آیفون ۱۴ پرو منحصرا به‌دست سامسونگ و ۳ مدل دیگر توسط چند شرکت تولید می‌شود

طبق گزارش‌های منتشرشده، اپل در ساخت‌و‌ساز موبایل‌های خصوصی آیفون ‍۱۴ خویش، نمایندگی اپل در مشهد فقط برای یکی سبک‌های این خصوصی منحصراً از فناوری OLED سامسونگ به کار گیری می‌نماید.
اپل از سال ۲۰۱۷ تا به هم اکنون پنل‌های OLED موبایل‌های هوشمند خویش را از سامسونگ خریداری نموده است، البته هم اکنون به حیث می رسد که غول کوپرتینویی قصد دارااست تعلق خویش را به غول کره‌ای کم کند. به نقل از Phonearena، یکی‌از کارشناسان صنعت ایجاد نمایشگرها به اسم راءس یانگ، که اکثر پیش‌بینی‌هایش صحیح و ظریف میباشد ذکر کرد که سامسونگ صرفا برای یکی سبک‌های آیفون ۱۴ به‌تنهایی پنل OLED ایجاد می‌نماید.
سامسونگ ایجاد‌کننده‌ای پیشرو درباره‌ی نمایشگرهای تلفن همراه‌های هوشمند به حساب میآید، اما بقیه تولیدکنندگان نیز عملکرد می‌نمایند تا بتوانند به تأمین‌کننده‌ای قابل رقابت با سامسونگ تبدیل شوند. این موسسه سال پیشین صرفا تأمین‌کننده پنل‌های OLED با فناوری اکسید پلی‌کریستال دماپایین (LTPO) و ترانزیستورهای فیلم‌نازک TFT برای آیفون ۱۳ پرو و ​​پرو 3dmax بود و اپل در ساخت آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی از پنل‌های ایجاد کرد ال‌جی و BOE استفاده نمود.
بااین‌اکنون براساس بعضی گزارش‌های منتشر‌گردیده به لحاظ میرسد که سال جاری اپل تأمین پنل OLED آیفون ۱۴ پرو ۶٫۱ اینچی را منحصراً به سامسونگ خواهد سپرد و تأمین پنل‌های سبک پرو 3dmax ۶٫۷ اینچی از این خصوصی را در بین این موسسه و ال‌جی تقسیم خواهد کرد. اما گزارش دیگری هم حاکی از آن میباشد که ۲۰ تا ۲۵ درصد از پنل‌های ۶٫۱ اینچی آیفون ۱۴ بوسیله BOE ایفا شود و ساخت و ساز مابقی پنل‌ها به‌علاوه‌ی نمایشگرهای ۶٫۷ اینچی آیفون ۱۴ تریدی مکس برعهده‌ی ال‌جی و سامسونگ خواهد بود.
نوشته‌ی‌علمی‌ی مرتبط:
پباده سازی احتمالی آیفون ۱۴ افشا شد
خداحافظی با ناچ؛ آیفون 14 پرو در رندرهایی دیده‌نواز به تصویر کشیده شد
ظاهراً اپل قصد داراست از ال‌جی بخواهد صرفا برای سبک پرو آیفون ۱۴ نمایشگر بسازد، چراکه این موسسه در تشکیل داد پنل‌های تلفن همراه هوشمند با فناوری LTPO تجارب‌ی کافی نداشته و همینطور به اندازه‌ی سامسونگ گنجایش ندارد.
پنل‌های OLED با فناوری LTPO در فعال کردن نرخ تجدید بنا پویا مداقه بخش اعظمی دارا هستند و واپسین دهانزد منتشر‌گردیده نیز بدین دستور اشاره دارااست که سبک‌های بی آلایش آیفون ۱۴ فقط از نرخ بازسازی ۶۰ هرتز حفاظت می‌نمایند.
اپل به احتمال زیاد در آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو 3dmax، بریدگی یا این که ناچ روی نمایشگر را حذف خواهد کرد و به‌مکان آن دوربین حفره‌داری را جایگزین می‌نماید. همینطور انتظار می‌رود این دو سبک‌ در ماژول دوربین به سنسور اساسی جدیدی مجهز باشند که آنها را به شایسته ترین موبایل ۲۰۲۲ برای عکاسی و فیلم‌برداری تبدیل نماید. علاوه‌براین به احتمال زیاد اپل در ساخت‌و‌ساز آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو 3dmax از تراشه‌ای ساخته‌گردیده با روند پردازشی توسعه یافته‌تری از A15 Bionic به کار گیری خواهد کرد.
براساس گزار‌ش‌های منتشرشده، انتظار می‌رود محرمانه تازه آیفون‌های اپل سپتامبر (شهریور) معرفی شوند و دو سبک ساده و تریدی مکس از خصوصی آیفون ۱۴ ضمن تغییراتی محسوس، حافظه موقت بیشتری نسبت به محرمانه‌های فعلی آیفون ۱۳ داشته باشند.
۰ ۰

نسخه‌های بتای iOS 16 احتمالاً ارجاعی به هدست واقعیت ترکیبی خواهند داشت

گزارش‌های نو علامت می دهد او‌لین ارجاعات به هدست نمایندگی اپل در مشهد حقیقت ترکیبی اپل احتمالاً در ورژن‌های آزمایشی iOS 16 ارائه شود.
براساس شایعات اخیر و با دقت به اشاره به طاقت فرسا‌افزاری که انتظار می‌رود در ورژن‌ی آزمایشی iOS 16 اضافه خواهد شد، هدست حقیقت ترکیبی موردانتظار اپل احتمالاً تا پیش از فصل تابستان ۲۰۲۳ عرضه گردد.
به نقل از Apple Insider، اپل درحال‌ عمل روی یک هدست حقیقت ترکیبی میباشد. از دوران‌ها گذشته نیز شاهد نشر شایعاتی درمورد هدست حقیقت مجازی/حقیقت افزوده‌ی اپل بوده‌ایم. از آن‌جا که شایعات آرم میدهد این دستگاه در مرحله‌ی اعمال آزمایش‌های پیش‌ایجاد میباشد، به‌حیث می رسد که نرم افزار این موسسه نیز درحال فراهم شدن برای به کار گیری از این فناوری در بعدی میباشد.
برند گورمن در روزنامه‌ی Power On در تشریح آنچه بایستی از WWDC ۲۰۲۲ انتظار داشته باشیم، به هدست حقیقت ترکیبی اپل اشاره نموده است. اگرچه تا قبل از این آورده شده بود اپل قصد دارااست این هدست را طی اتفاق افتاد بسط‌دهندگان معرفی نماید، البته گورمن اعتقاد دارد که معرفی این کالا احتمالاً آخرها امسال یا این که اوایل سال ۲۰۲۳ اجرا شود.
ولی از دید گورمن، معرفی هدست حقیقت ترکیبی اپل در WWDC همین سال همچنان قابلیت‌پذیر میباشد. بعضی منابع اعلام کرده‌اند ورژن‌های آزمایشی iOS 16 مشمول تعداد متعددی ارجاع به هدست و رابطه آن با آیفون میباشد. تقریب زده گردیده که وجود این آیه‌ها قادر است به‌معنای معرفی هدست آیتم اشاره در چرخه‌ی iOS 16 باشد و این یعنی اپل در مسافت‌ی میان ژوئن ۲۰۲۲ و ژوئن ۲۰۲۳ از این جنس رونمایی خواهد کرد.
نوشته ی علمی‌ی مرتبط:
داده ها پتنت تازه اپل ایده این موسسه برای پباده سازی مجموعه بازی را افشا می‌نماید
نصیب نوتیفیکیشن در iOS 16 با تغییرات محسوسی یار میگردد
برخی دیگر از منابع اعلام کرده‌اند اپل قادر است پیش‌اکران بعضا از قابل انعطاف‌افزارهای حقیقت افزوده و حقیقت مجازی خویش را حتی با سیستم‌برهان غیر وابسته‌ای موسوم به rOS ارائه دهد.
گورمن توقع دارد بقیه امکان‌های iOS در به‌روزرسانی آتی این سیستم‌دلیل توسعه‌های درخورتوجهی داشته باشند که ازجمله می‌قدرت به به‌روزرسانی نصیب اعلان‌ها و همینطور قابلیت و امکان‌های نو ردیابی تندرست اشاره نمود. به‌حیث نمیرسد اپل ورژن‌ی آینده سیستم‌استدلال موبایلی خویش را به‌طور بی نقص بازطراحی نماید، ولی احتمال داراست شاهد باصرفه‌سازی‌های بیشتر در قابلیت و امکان‌های چندوظیفگی iPadOS باشیم.
۰ ۰

آیپد تاشو تا سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود

دهانزد‌های متعددی درخصوص ایپد تاشو منتشر گردیده است نمایندگی اپل در مشهد و درحال حاضر مبنی بر گزارش نو این جنس قرار میباشد با نمایشگر تاشو یال جی مهیا عرضه به بازار گردد.
گزارش منتشر گردیده تازه حاکی از آن میباشد که کمپانی ال جی در درحال حاضر فراهم سازی و عرضه نمایشگرهایی نو میباشد که با پنل OLED ساخت‌و‌ساز گردیده‌اند و قابلیت تعبیه در آیپد را نیز دارا هستند. خبر گزاری The Elec در گزارش اخیر خویش داعیه کرده که ال جی قبل از همیاری با اپل این قطعات را در تولید ها اچ پی به عمل خواهد گرفت.
تا تا قبل از این اپل پتنت‌هایی را در ارتباط آیپد‌ تاشو به تصویب رسانده بود. این پتنت در سازمان تصویب خلاقیت ایالات متحده به تصویب رسیده میباشد و امروز داده ها آن به طور همگانی افشا گردیده‌است که نشانه از کوشش کمپانی اپل برای معرفی و عرضه یک متاع تازه با نمایشگر لمسی تا شونده را به تصویر کشیده میباشد. این داده ها علامت می دهد که اپل اولی قدم‌های دورازشوخی برای ساخت تولیدات تاشو را برداشته میباشد و ایده‌هایی نوین برای ایجاد تولیدات مطابق این فناوری را دارااست.
در قبلی اعتقاد و باور بر این بود که کمپانی اپل تصمیم دارااست تا در سال 2020 از یک آیپد با قابلیت و امکان اتصال به نسل تازه سیستم‌های رابطه بی‌سیم (5G) و قابلیت و امکان تا شوندگی رونمایی نماید. داده ها مرتبط با این پروژه نو مایکروسافت بوسیله موسسه‌های خبری دارای اعتبار نظیر Economic Daily News و IHS Markit تائید شد‌ه‌است و هم اکنون تصاویر مطابق این سیستم‌های هوشمند فراهم تکثیر در فضای وب گردیده بود.
برند گورمن نیز بر این اعتقاد و باور میباشد که کمپانی اپل برای این جنس سیستم عاملی غیر وابسته که فی مابین مک وی اس و آیپد وی اس میباشد را بسط میدهد و از آن شیوه یک دستگاه کاربردی با نمایشگر گرانقدر و ولی ابعادی توده و جور و قابل حمل را بسط خواهد بخشید.
این جنس با وجود نمایشگر لمسی قابل خم شدن دیگر نیازی به اتصال صفحه کلید فرنگی نخواهد داشت و یوزرها می توانند به طور یک دست و فارغ از نیاز به دستگاه‌های فرنگی نظیر آنچه امروزه در آیپد پرو چشم گردیده، قابلیت اجرای وظایف متعدد را آماده نماید. این تحلیلگر در نقطه پایان سخنان خویش اعلام کرده که‌این فرآورده احتمالا مجهز به نمایشگر کیفیت عالی UHD و 4K خواهد بود.
۰ ۰

اپل احتمالا 'به اجبار' ۶۴ گیگابایت حافظه در استودیو دیسپلی قرار داده است

گسترش‌دهنده‌ای می گوید استودیو دیسپلی نمایندگی اپل در مشهد اپل دارنده ۶۴ گیگابایت خاطر‌ی ذخیره‌سازی میباشد. یک فرضیه داعیه می‌نماید که اپل احتمالاً «ناچار گردیده‌است» این مقدار یاد‌ی ذخیره‌سازی را در مانیتور استعمال نماید.
یکی بسط‌دهندگان اپل متوجه گردیده مانیتور در بین‌منزلت‌ی استودیو دیسپلی (Apple Studio Display) دارنده ۶۴ گیگابایت خاطر‌ی ذخیره‌سازی آن‌پیروزی میباشد، ولی تنهاً دو گیگابایت از آن را به‌شکل پیش‌فرض اشغال می‌نماید.
براساس گزارش اپل اینسایدر، ظاهراً مانیتور برای به‌روزرسانی هیبت‌ور به کمی خاطر‌ی آزاد نیاز دارااست و آن‌طور که به لحاظ میرسد فعلا ۶۲ گیگابایت باقیمانده از گنجایش داخلی مانیتور، بلااستفاده میباشد. اپل در ویژگی ها فنی قانونی استودیو دیسپلی به یاد‌ی ذخیره‌سازی دستگاه اشاره نکرده میباشد.
فایده‌مندی استودیو دیسپلی از ۶۴ گیگابایت خاطر‌ی ذخیره‌سازی شاید در نگاه اولیه چندان برای‌مان تعجب‌برانگیز نباشد،‌ خصوصا با فهمیدن این واقعیت که مانیتور نو اپل از تراشه‌ی A13 Bionic به کار گیری می‌نماید.
A13 Bionic اولیه توشه در سال ۲۰۱۹ به همپا موبایل آیفون ۱۱ معرفی شد و بعد شاهد داخل شدن آن به نسل دوم آیفون SE و نسل نهم آیپد بودیم. هیچ‌یک از این دستگاه‌ها مجهز به کانفیگی با گنجایش کمتر از ۶۴ گیگابایت نبوده‌اند و این احتمالاً یعنی مقدار کمتری از یاد‌ی NAND با کنترلر خاطر‌ی تراشه‌ی A13 سازش ندارد و اپل بدون چاره گردیده‌است در استودیو دیسپلی ۶۴ گیگابایت خاطر‌ی ذخیره‌سازی قرار دهد.
نوشته‌علمی‌های مرتبط:
مانیتور Studio Display اپل با تراشه A13 و رزولوشن 5K رونمایی شد
مانیتور فی مابین‌مقام استودیو دیسپلی اپل با چه دستگاه‌هایی سازگار میباشد؟
مضمون‌ مزیت مقیاس نیز ممکن میباشد در‌این دستور دخیل باشد. با این توضیح که احتمالاً استعمال از گنجایش کمتر از ۶۴ گیگابایت به هم پا A13، در غایت هزینه‌ی بیشتری روی دست اپل می گذارد.
یافته‌ی نو به‌این مضمون‌ میباشد که مانیتور استودیو دیسپلی دقیقاً دارنده به عبارتی تراشه‌ی ۲٫۶۵ گیگاهرتزی A13 Bionic، به عبارتی دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با نگهبانی از Center Stage و به عبارتی دست کم گنجایش ۶۴ گیگابایتی نسل نهم آیپد میباشد. به این ترتیب مشخص و معلوم گردیده‌است که استودیو دیسپلی ویژگی ها فنی بهتری نسبت‌به نسل دوم اپل تی او 4K داراست که از تراشه‌ی A12 Bionic و دست کم ۳۲ گیگابایت یاد‌ی ذخیره‌سازی استعمال میکرد.
هفته‌ی پیشین معلوم شد که استودیو دیسپلی اپل از ورژن‌ی بی نقص iOS 15.4 استعمال می‌نماید و بیلدنامبر استعمال‌گردیده در‌این مانیتور دقیقاً به عبارتی بیلدنامبر سیستم‌استدلال آیفون و آیپد میباشد. این یعنی اپل با نشر ورژن‌های نو iOS قادر است قابلیت و امکان‌های اضافه‌ای را به استودیو دیسپلی بیاورد.
۰ ۰