مدیرعامل اپل از کاهش مشکلات زنجیره تأمین خبر داد

مدیرعامل اپل می گوید در فصل قبل، ایرادات زنجیره‌ی تأمین به‌شدت کاهش آیفون ۱۲ پرومکس در مشهد یافت تا این موسسه بتواند تعداد بیشتری از دستگاه‌هایش را بفروشد.
سه‌ماهه‌ی منتهی به مارس ۲۰۲۲ (۱۱ فروددین ماه ۱۴۰۱) یکی‌از پیروز‌ترین فصل‌های تاریخ شغل اپل بود و این موسسه توانست رکوردهای جدیدی برای فروش آیفون و مک تصویب نماید. اپل با ادامه‌ی فرایند روبه‌پرورش خویش، در فصل اولیه امسال میلادی برنده‌ شد ۹۷ میلیارد دلار درآمد به‌دست آورد؛ درحالی‌که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند درآمد این موسسه ۹۴ میلیارد دلار باشد.
به‌گفته‌ی مجموعه کوک، مدیرعامل اپل، کاهش ایرادات زنجیره‌ی تأمین یک کدام از عواملی بوده که به این موسسه برای ارتقاء درآمدهایش یاری نموده است. به‌نوشته‌ی 9to5Mac، مجموعه کوک گفته میباشد محدویت‌های عرضه‌ی کالا در فصل اولیه ۲۰۲۲ به‌‌طور چشمگیری کمتر از محدودیت‌هایی بود که اپل در سه‌ماهه‌ی منتهی به دسامبر سال قبلی تجربیات کرد. ایرادات زنجیره‌ی تأمین هنوز تماماً برطرف نشده‌اند و گروه کوک می گوید اپل توقع دارد درآمدهایش در فصل روان میلادی به‌‌عامل اشتباهات فعلی در بین ۴ تا ۸ میلیارد دلار کاهش یابد.
در فصل منتهی به مارس ۲۰۲۲ فروش آیفون‌های اپل پرورش هر ساله‌ی ۵٫۵ درصدی تجارب کرد و به ۵۰٫۵۷ میلیارد دلار رسید تا آیفون همچنان اساسی‌ترین منبع درآمد کوپرتینویی‌ها باشد. همینطور، فروش مک و پوشیدنی‌ها و سرویس ها قابل انعطاف‌افزاری به‌ترتیب با رویش هر ساله‌ی ۱۴٫۳ و ۱۲٫۲ و ۱۷٫۲ درصدی یاور شد. در همین برهه زمانی‌ی هنگامی، فروش آیپد ۲٫۲ درصد درمقایسه‌با سال گذشته افت کرد و به ۷٫۶۵ میلیارد دلار رسید.
نوشته ی علمی‌های مرتبط:
رکوردشکنی اپل در فصل دوم سال مالی ۲۰۲۲ به‌لطف فروش فوق‌العاده آیفون
مجموعه کوک: اپل خرید کمپانی‌های بلندمرتبه را رد نمی‌نماید ولی تمرکز ما روی استعدادیابی میباشد
اپل در اکثر شاخه‌های تجاری خویش توانسته میباشد به فروش بیشتری درمقایسه‌با سال پیشین دست یابد. با وجود افت درآمد آیپد، تقاضا برای این تبلت همچنان در شرایط مطلوبی به‌راز می برد. مجموعه کوک میگوید یکی دلایل کاهش فروش آیپد محدودیت‌های بسیار بدون شوخی در تأمین بوده میباشد. آیپدهای اپل در اکثری از مواقع با اتمام موجودی مواجه شدند و حتی بعداز تأمین‌شدن، دو ماه فی مابین مجال خرید و فرصت تحویل مسافت می‌به‌زمین‌خورد. در هفته‌های اخیر، تعداد بیشتری از تبلت‌های خصوصی آیپد دردسترس قرار گرفته میباشد.
در فصل اولیه همین سال میلادی، به‌غیر از محدودیت‌های زنجیره‌ی تأمین، عامل ها فرنگی دیگری اپل را مبتلا اختلال کردند. به‌برهان استارت نبرد در اروپا، اپل فروش محصولاتش را در روسیه متوقف کرد. همینطور، اپل می گوید کرونا روی عمل‌های این موسسه در سه‌ماهه‌ی منتهی به مارس ۲۰۲۲ تأثیر نگذاشته میباشد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.