کمبود تراشه احتمالاً روی تولید نمایشگر آیفون‌های اپل تأثیر می‌گذارد

به‌ عامل کمبود تراشه، پیش‌بینی می گردد نمایندگی اپل در مشهد ایجاد نمایشگر OLED برای آیفون‌های اپل کاهش یابد. منابع ناشناس می گویند یکی تأمین‌کنندگان اپل متحمل ضربه‌ی شدیدی شد‌ه‌است.
گزارشی تأییدنشده داعیه می‌نماید شرایط پیچیده بازار تراشه روی تراشه‌های درایور نمایشگر نیز اثر گذارده و به موجب این واقعه مشکلاتی برای ایجاد نمایشگر آیفون‌های اپل تاسیس شده است. 9to5Mac می‌نویسد کمبود تراشه، ایجاد نمایشگر آیفون‌ها را در ماه روان و ماه آینده‌ی میلادی متأثر خواهد کرد. انتظار می‌رود میلیون‌ها پنل نمایشگر از این واقعه متأثر شوند.
این اولیه باری وجود ندارد که کمبود تراشه در سطح دنیا مشکلاتی برای صنعت های دیگر ساخت و ساز می‌نماید. دست اندرکاران زیادی دست به دست هم دادند تا موقعیت تأمین تراشه در بازار در موقعیت بحرانی قرار بگیرد. در برهه زمانی دنیاگیری بیماری کرونا تقاضا برای تولیدها فناوری‌محور ارتقاء یافت و در‌پی آن شاهد ارتقا تقاضا برای تراشه‌ها بودیم.
همینطور کرونا سوله‌های متعددی را تعطیل کرد و وسعت ساخت و ساز تراشه‌ها را کاهش اعطا کرد. تقاضا برای تراشه از سوی خودروسازان نیز ارتقا پیدا کرده، زیرا خودروهای مدرن بیشتر از هر مجال دیگری به تراشه‌ها متعلق می‌باشند.
نقص‌ کمبود تراشه تنهاً به پردازنده‌های مرکزی و پردازنده‌های گرافیکی خلاصه نمیشود و تراشه‌های بسیار ساده‌تری نظیر درایور نمایشگر و سیستم‌های مدیر توان را نیز شامل میشود. این تراشه‌‌ها که نسبت‌ به پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی بی آلایش‌خیس می‌باشند در تنوع بالایی از تولیدات مدرن آیتم استعمال قرار میگیرند. اپل نیز به‌شکل بزرگ از این نوع تراشه‌ها به کارگیری می‌نماید.
دسته کوک، مدیرعامل اپل، مدتی پیش ذکر کرد محدودیت تأمین تراشه در هر مورد از دو فصل اخیر ۶ میلیارد دلار برای کمپانی کوپرتینویی هزینه‌بر شد‌ه‌است.
نوشته‌ی علمی‌های دارای ارتباط:
بهبود چالش کمبود تراشه صرفا با سپری شد فرصت ممکن میباشد
چرا قصه کمبود تراشه ادامه دارااست؟
رسانه‌ی The Elec در گزارشی می‌نویسد دست‌کم یکی‌از تأمین‌کنندگان پنل‌های OLED آیفون‌های اپل، از کمبود تراشه‌ی درایور نمایشگر «ضربه‌ی بدی» متحمل گردیده است. این رسانه به‌طور مشخص و معلوم‌خیس به کمپانی چینی BOE اشاره می‌نماید و میگوید این مجموعه هم‌اینک با مشکلاتی برای ایجاد پنل OLED آیفون دست‌و‌پنجه قابل انعطاف می‌نماید.
BOE که یکی‌از کمپانی‌های تعالی خالق‌ی نمایشگر به حساب می آید در صدر نرم‌افزار داشت در این سال میلادی بیش تر از ۴۰ میلیون پنل OLED برای آیفون‌ها ساخت‌و‌ساز نماید. با در حیث دریافت کردن حالت فعلی، بدور از انتظار میباشد که BOE به اهدافش دست یابد. کارشناسان پیش‌بینی می‌نمایند تعداد پایانی پنل‌های OLED تولیدشده به وسیله BOE در سال ۲۰۲۲ به ۳۰ میلیون واحد مجاورت‌خیس باشد.
گفتنی میباشد سامسونگ اینک به‌تیتر گرانقدر‌ترین تأمین‌کننده‌ی نمایشگر برای اپل شناخته می شود و ال جی و BOE به‌ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم می‌باشند.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.